Spring til indhold.
Forside

Nyhed

Hvilke områder bør man fokusere på, når kvaliteten I folkeskolen skal forbedres?

Lagt online: 04.06.2021

Når man diskuterer, hvordan vi bedst muligt skabt bedre kvaliteten i folkeskolen, er det relevant at spørge sig selv, hvilke problemer man rent faktisk søger at løse. Det er i besvarelsen af det spørgsmål, at nye initiativer må have sit udgangspunkt, skriver Karen Egedal Andreasen.

Nyhed

Hvilke områder bør man fokusere på, når kvaliteten I folkeskolen skal forbedres?

Lagt online: 04.06.2021

Når man diskuterer, hvordan vi bedst muligt skabt bedre kvaliteten i folkeskolen, er det relevant at spørge sig selv, hvilke problemer man rent faktisk søger at løse. Det er i besvarelsen af det spørgsmål, at nye initiativer må have sit udgangspunkt, skriver Karen Egedal Andreasen.

I denne artikel undersøger Karen Egedal Andreasen, der er Lektor ved Center for Uddannelsesforskning på Aalborg Universitet, hvilke problemer man bør fokusere på, når der skal udformes nye initiativer og arbejdsindsatser med fokus på fremtidig forbedring af folkeskolens pædagogik og praksis. Iblandt problemerne fremhæves social ulighed, kønsproblematikker og trivsel.

Læs hele artiklen her.