ForsideForskning

Ph.d.-programmet Kultur og Læring

Ph.d.-programmet Kultur og Læring er et tværfagligt forskeruddannelsesprogram for ph.d.-studerende på Institut for Kultur og Læring på Aalborg Universitet.

Ph.d.-programmet Kultur og Læring

Hvad vi arbejder på

Ph.d.-programmet står for en løbende kontakt med de ph.d.-studerende og opfølgning i forbindelse med vejledning, progress reports, udlandsophold mv., og i samarbejde med forskningsgrupperne på instituttet organiseres ph.d.-kurser, der udbydes under ph.d.-skolen.

Det er ph.d.-programmet Kultur og Lærings mål at støtte udviklingen af frugtbare faglige miljøer for de ph.d.-studerende og sikre kvalitet i ph.d.-uddannelsen. Hver ph.d.-studerende er tilknyttet en af instituttets forskningsgrupper, og har en forsker fra instituttet som vejleder for projektet. Tilknytningen til en forskningsgruppe har som formål at støtte ph.d.-projektet gennem involvering i et fagligt miljø og dets aktiviteter, møder og samarbejdsmuligheder.

De ph.d.-studerende på ph.d.-programmet Kultur og Læring arbejder bl.a. med forskningsområder som kultur, uddannelse, organisation, medier, litteratur, globalisering, diskurs, filosofi, migration, turisme, køn, sprog, læring, innovation, digitale teknologier, sundhed, data, forbrug, metodologier or evaluering.

Phd Kultur og Læring

Institut for Kultur og Læring

Nyheder fra Ph.d. programmet

Ph.d programmet kultur og læring